Ja, jag var på synundersökning idag på Blickpunkten, Backaplan. Och det var som det misstänktes, jag ser dåligt. Dock märker jag inte så mycket när jag sitter så här nu och skriver vid datorn, visst jag är trött och har ont i huvudet lite då och då, men det kändes som det är vanligt när man pluggar och sånt. Men när allt omkring än är rätt suddigt och huvudvärken tar över, samt att man inte kan koncentrera sig på föreläsningarna för att man får kämpa för att läsa vad det står - ja, då är det nog dags för glasögon. 
 
Så på måndag får jag mina nya livskamrater. Hade tydligen både närsynthet och problem med att läsa på nära håll. Så jag ska ha glasögon hela tiden. Trodde jag antingen skulle få läsglasögon eller ja, det jag tänkte mest var väl att få glasögon som jag ska ha för att se på långt håll, för det var då jag tyckte jag hade problem. När jag läser en bok eller så, så visst det är lite tröttsamt och ögonen orkar inte med, men jag trodde det hade med att jag blev så trött av att sitta på föreläsningen och anstränga mig och sen var ögonen trötta av det. Men nu vet jag hur det ligger till, så på måndag får ni se hur jag ser ut i dem. 
 
Nu på kvällen har jag ätit Tai Lee-lunch med Ronja och tjötat om allt möjligt. Om Polen och innebandy, och allt annar mellan himmel och jord. Var riktigt trevligt. Men nu känner jag mig helt mosig i huvudet, och snuvig, så ska snart krypa ner i sängen för att se om jag har någon ork för morgondagen. Vill inte bli sjukare nu, vänd! 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej