Jag fick en högtalare/dockningshögtalare/vad man nu kallar en sådan, i julklapp. Tyvärr var den för Iphone 5 och jag har fortfarande kvar min älskade 4S (jag som aldrig skulle ha en Iphone). Och under mellandagarna var jag och pappa runt i affärer för att kolla om det fanns någon adapter, vilket inte fanns någonstans - det fanns dock åt andra hållet.. Tyvärr.. I en av butikerna sa de till och med att det var väldigt ovanligt och att han aldrig hade sett det, så där sjönk väl hoppet lite. Som tur var kunde jag använda högtalaren både via aux-sladd och bluetooth. 
Men pappa hade hittat en sådan adapter på nätet, för inte alls någon dyr peng. Så den kom han hem med häromdagen och den funkar jättebra! Så nu kan jag använda den så som jag hade tänkt att använda den! 
 
Försök att inte bry er om hur stökigt det är runtomkring och fokusera bara på högtalaren! 
 
Ja, hur är det med mig idag då? Det är faktiskt bättre, febern är nere på 38,2 så snart feberfri och jag kan prata utan att låta som en whiskydrickande, kraxande kråka.. Har varit ute på en promenad, ner till soptunnan och tillbaka, då såg jag också hur mycket snö det hade kommit. Kan vädret snälla sluta med dessa varannandagsväder? Ena dagen sol och fint, kanske lite fin snö som ligger på backen, andra dagen regn och rusk. Bestäm dig någon gång! 
 
Fick knäppt den här fina vinterbilden på Zorro också, som har varit riktigt gosig hela dagen idag.
 
Förutom den lilla promenaden så har jag försökt plugga lite, och ska snart återgå till att göra det igen och när mamma kommer hem så blir det lite fredagsmys med mamma och pappa. Revbensspjäll och Frölunda-Färjestad - låter ändå som en ganska skön fredag! 
 
Originalplanen var en utekväll på stan med Sofia och Ida, och jag är jätteledsen över att den inte blir av, men vi får försöka hitta ett annat datum som passar istället. 
 
Viktigt att nämna också - Jesper kommer hem imorgon!! 
 

Liknande inlägg

1 kommentarer

Ronjis

31 Jan 2015 14:50

så härligt att du mår bättre och visst är det underbart med all snö? 😃 får bara hoppas att den ligger kvar nu....
Adaptern är ovanlig i Sverige men finns, skit smart! Dock bör fler företag ta in den så man inte ska behöva leta som ni fick - via nätet ❤️❤️❤️

Kommentera

Publiceras ej