Vissa kontrakt kan man inte bryta inte ens genom sin egen död... 
Generaldirektör Carl Palmcrona hittas hängd i sin paradvåning på Östermalm. Rummet där han hänger är helt ommöblerat - det finns ingenting att klättra på. 
Samma dygn påträffas en död kvinna på en fritidsbåt som driver runt i Stockholms skärgård. Henne lungor är fyllda av bräckt vatten, men det finns inga spår av detta vatten på kläderna eller resten av kroppen. Hon har drunknat på en båt som fortfarande flyter. 
 
De båda dödsfallen hade förblivit en gåta om inte kriminalkommissarie Joona Linna hade varit så fruktansvärt envis. Hans oväntade upptäckt blir inledning på ett hastigt och våldsamt förlopp. 
Denna sommar står polisen inför sin farligaste prövning någonsin. 
 

Uppförjaren till Hypnotisören och jag måste säga att den var helt fantastisk. Som ni kanske förstår så tog det inte lång tid att läsa ut den, utan det tog ett par dagar av sträckläsning när jag har legat hemma sjuk och så var den utläst. Sista boken för året 2016, om jag nu inte skyndar på att läsa tredje boken av Lars Kepler innan midnatt imorgon (tror dock inte det finns tid för det)!

Boken är fylld av spänning, frågetecken, mycket dödsfall, ännu mer spänning, actionscener och ännu mer spänning ändå. Sida för sida bara flyger iväg, för man vill veta vad och absolut varför det som händer händer. Kunde verkligen inte lägga ifrån mig boken. Jag trodde dock inte boken skulle vara så bra, med tanke på att Erik Maria Bark (hypnotisören) inte skulle vara med, men Joona Linna är så jäkla grym själv. Vilken polis alltså, en sådan förebild! Han är min fiktiva idol! När boken väl är slut så känns det som man kan andas igen. Det är nästan så att man håller andan hela boken igenom. 

Paganinikontraktet får 4,5 av 5 stjärnor! 

 

Liknande inlägg

1 kommentarer

Heléna

01 Jan 2017 20:49

Underbart - det innebär att de två första böckerna är bra och att jag har fördelen att redan ha dem i bokhyllan redo för att jag ska ta mig till bokhyllan för att läsa dem :D Kram <3

Svar: Haha ja det har du ;) kram! <3
Angie

Kommentera

Publiceras ej