Lou Clark och Will Traynor är så olika man kan vara. Lou bor hemma och försörjer sina föräldrar med lönen från kaféet där hon jobbar. Hon har inga ambitioner utanför den lilla stad där hon bott i hela sitt liv. 
Will var en atletisk A-personlighet, framgångsrik affärsman med toppjobb i London och en ändlös räcka blonda flickvänner. Ända tills en motorcykelolycka tog ifrån honom allt. 
När Lou blir arbetslös tar hon jobbet som den totalförlamade Wills sällskapsdam. Hon har ingen aning om hur hon ska hantera den dystre, oförskämde man som hon anställts för att ta hand om. Och Will har bestämt sig - han liv är trångt och glädjelöst, och han vet exakt hur han ska få slut på alltihop. Lou bestämmer sig i sin tur för att få Will att ändra sig. 
Ingen av dem vet att de kommer att förändra varandra för alltid.

Det är lite drygt två veckor sedan jag läste ut boken, och jag har liksom inte känt att jag riktigt kan sätta ord på den. Och det kan jag fortfarande inte. 
Det är en otroligt gripande bok, verkligen! Tårarna bara rann genom delar av boken, men den väckte också glädje och kärlek. Så jag vet faktiskt inte vad jag ska skriva mer här än läs den! Och att jag fullkomligt älskar den. Ska alldeles strax påbörja fortsättningen på denna. 
 
Livet efter dig får 5 av 5 stjärnor

Liknande inlägg

1 kommentarer

Heléna

05 May 2016 22:03

Kul att se dig tillbaka på bloggen! Låter som en bok jag ska lägga på minnet! Kram <3

Kommentera

Publiceras ej