Så här ser listan ut för nu. Kommer jag på fler saker så lägger jag till dem och uppdaterar inlägget. För varje sak jag klarar så kommer ni få veta detta! Kom gärna med fler roliga förslag också.

- Komma över min rädsla för broar

  • Ta examen från högskola  (4/11-2015)

  • Få en fastighetsmäklarregistrering  (9/12-2015) Jobba som fastighetsmäklare (från 11/1-2016)

  • "Sälja" ett hus eller bostadsrätt (förmedla) (19/9-2016 eller 1/12-2016, beroende på om man räknar från kontrakt eller tillträde.)

- Flytta hemifrån.

- Bosätta mig i en villa.

- Bo vid havet.

- Bosätta mig i Storbritannien.

- Gifta mig

- Ha ett utomhusbröllop

- Fira guldbröllop

- Bli med barn

- Volontärsresa

- Bli gymnasielärare

- Studera matematik D (alternativt E också) på egen hand och bli godkänd.

- Åka minst en attraktion på Six Flags

- Hoppa fallskärm

  • Flyga luftballong (13/9-13)

- Vinprovning i ett vindistrikt

- Klättra på en inomhusklättervägg

- Lära mig dyka

- Fånga en fisk med bara händerna

- Rädda ett liv

- Se ett norrsken

- Se en solförmörkelse och månförmörkelse

- Se vilda djur i frihet: 

  • Sköldpadda (24/1-2012)
  • Rocka/manta (24/1-2012)
  • Uppleva ett meteorregn(13/8-12)

- Lösa Rubiks kub

- Se de filmer som finns i "101 saker att göra innan man dör":

- Läs de böcker som finns i "101 saker att göra innan man dör":
 
- Få en bok signerad av författaren

- Lära mig hälsningsfraser på 50 olika språk

- Lära mig säga 'Jag älskar dig' på 50 olika språk. 

- Lära mig teckenspråk

- Utöver svenska och engelska, lära mig minst två andra språk. 

- Skriva en låt och spela in den

- Skriva en bok

- Vara tärna på ett bröllop

- Ha en hund och katt

- Äga en sportbil

- Vinna på lotto

- Bli miljonär

- Köra motorcykel

- Köra Ferrari

- Gå på en Manchester United-match

- Träffa mitt/mina barnbarn

- Fylla 100 år

- Skriva ett testamente

- Ha ett biblioteksrum hemma med fåtöljer och öppen spis. 

- Ta MC-körkort 

 RESOR (Besöka):

- De 7 nya underverken: "Chichén Itzá", "Colosseum", "Cristo Redentor", "Kinesiska muren", "Machu Picchu", " Taj Mahal", "Petra".

- Pyramiderna i Giza

- Abu Simbel

- Rockefellergranen (New York)

- Disneyland

- Operahuset i Sydney

- Big Ben

- Amazonasregnskogen

- Afrika på Safari

- Galapagosöarna

- Golden Gate-bron (efter jag kommit över min brorädsla)

- Alla 50 staterna i USA

- Alla världens länder 

- Alla världens kontinenter

- Två länder samtidigt (stå på landsgränsen)

- Internationella datumlinjen (stå på den)

- Kasta en pil på en karta och resa dit pilen träffar.


Liknande inlägg

2 kommentarer

Sofia

14 Aug 2012 21:15

KLÄTTERVÄGG MED MIG! Har gjort det en gång innan och gör det GÄRNA igen!! Pusss sockertopp

Svar: Jag har sett att du skrivit nu, anledningen till att du inte sett tidigare är för att jag måste godkänna kommentaren innan den publiceras :)
Men jag klättrar gärna klättervägg med dig. Puss på dig gumman"
Angie Almqvist

Matilda och Selma

17 Dec 2012 19:31

Hejsan, super fin blogg! Kolla gärna in våran och lämna en kommentar! :)

Kommentera

Publiceras ej