Godkväll/natt/morgon! 

När man ändå inte kan sova, så varför inte ta lite tid till att blogga? Speciellt nu när jag har en ny telefon; som har tillräckligt med minne för att kunna ha blogg-appen, plus allt annat som jag behöver. Igår fick jag hem min iPhone 7 i rosé - så snygg telefon! 

Det jag egentligen tänkte skriva om och börja med, var min resa till Gdansk som jag gjorde förra veckan. Eller ja, resan dit var väl egentligen inget speciallt. Flög ner i tisdags efter lunch och hade ett par riktigt bra dagar därnere.

Tisdagen - arrivalday, var rätt lugn. Tog en promenad in till gamla stan på kvällen för en god middag på Billy's (en väldigt god, amerikansk restaurang) och sedan blev det The Mummy på bio. Passade även på att ta lite bilder på den fina omgivningen. 

Utsikten från restaurangen!
Maten var helt fantastisk. Köttbiten; vilket kött!
Och efterrätten kan man inte klaga på heller!
Lite mörk bild från biosalongen!

På onsdagen började vi dagen med frukost på balkongen. Sedan åkte vi iväg till lite olika MC-butiker för att hitta bra kläder att åka hem i på fredagen. Besökte ett par stycken innan jag tillslut hittade något som jag trivdes i. Efter ett par timmar av detta letande, tog vi spårvagn till Galeria Baltycka för lite shopping. Var dock så trött efter all MC-klädersletande, så blev ingen shopping alls. Var dock tvungen att fota golvet, för tyckte det var coolt att det var gjort som en karta.

Vidare från Galeria Baltycka tog vi spårvagn in till gamla stan för middag. Rent matmässigt flyttade vi oss lite längre söderut - från amerikanskt till mexikanskt på Pueblo. Även där var maten helt fantastisk. Och Jesper beställde in en stor Mojito, och man kan verkligen kalla den för STOR! 

Tog en taxi hem, och njöt av en slappkväll med bra film. 


Torsdagen, början på hemresedagen, var så otroligt varm. Tempen låg på uppemot 28-30 grader och det var så tryckande värme som åskan bara hängde i luften. Färjan från Gdynia gick 20.30, så vi hade verkligen hela torsdagen också. Åt en god brunch på La Cantina, en italiensk restaurang som ligger på top 100 restauranger i Polen och som ägs av italienare, mums! 

Hjälpte till att städa ur lägenheten inför sommaren och satt på balkongen och njöt av värmen. Det var väl egentligen det som torsdagen ägnades åt. Lagom till vi skulle åka kom regnet också - yay! 

Vackra Old Town.
Jespers "lilla" mojito till vänster.
Redo för de 3,5 milen till färjan.

Färden till färjan gick bra, regnade knappt på vägen dit och gick sen otroligt smidigt att komma på färjan och vidare till hytten. Färden över Östersjön till Karlskrona tar ca 11 timmar. Och det gungade... Fy alltså! Hade otroligt svårt att sova, eftersom det hela tiden kändes som jag höll på att ramla ut ur sängen. Jesper snarkade dock på. 


Väl i land väntade dock helvetesfärden... 

Jag tyckte det lät som en väldigt trevlig idé att åka med Jesper hem bak på MC:n - lite förlängning på semestern... Det gör jag nog ALDRIG om igen, utan ska det bli långfärd igen så blir det på egen MC. Punkt slut. 


Är lite osäker på hur långt det är från Karlskrona och hem, 35 mil kanske. Och det var fruktansvärt... Eller ja, inte i början. 

Vi (Jesper) pratade om att behöva stanna ungefär var 5e mil, för det är inte bekvämt att sitta bak på en sporthoj. Men första biten tuffade vi på och kom ca 9 mil innan första stoppet - vid Pukavik. Efter detta stoppet dock så kom stoppen var 3e-5e mil. Dels för att jag var som en ispinne och behövde få lite uppvärmning innan vi fortsatte och också för att det värkte i knäna efter ett tag. 

Första halvan av turen; Karlskrona-Halmstad, regnade det konstant. Inte det minsta tecken på uppehåll. Och det var ett hårt, äckligt regn som trots vattentåliga, regnkläder och MC-kläder letade sig in och gjorde en blöt och kall in på skinnet. 

Efter Halmstad slutade det dock att regna. Men istället kom blåsten. Det blåste... och blåste... och blåste... och blåste. Hela vägen upp till Göteborg. När jag väl kom av MC:n hemma, det var ett Halleluhja-moment! Jag var såå kall, blöt och hade fruktansvärt ont i rumpan. Så nej tack, denna upplevelse kan vi kalla en engångsföreteelse och jag ska absolut läggs innan en mental påminnelse att om jag någonsin får en sådandär fantastisk idé om att åka långfärd bak på Jespers MC, så ska jag tänka om... 

Kram och godnatt på er! 

MC, Polen, semester,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej