Igår var en riktigt fantastisk söndag, som började med pojkarnas match i Bohushallen vid 12.20. Tyvärr blev det en förlust, men pojkarna spelade ändå riktigt bra! Tråkigt med säsongens sista seriematch, men tur att dem har en cup snart och även att det är en heldag med innebandy i Mimershallen på lördag. 

Efter matchen så ringer Ronja och frågar om jag har lust att åka med henne och Meya ut till havet. Och självklart vill jag det, så vi åker ut till Instön och sätter oss under bron och njuter av solen och havet. Inget badande dock, eftersom jag inte får det med min fot snyft! 

Men Meya fick badat igår i allafall! Och hon verkade verkligen njuta av sitt första besök vid havet. Plaskade ner i vattnet, men insåg sedan att det var ju faktiskt blött och försökte sedan ta sig upp igen. 

Ronjas fina hund, Meya! 

Otroligt vacker dag igår! 

Efter någon timme vid havet så åkte vi upp till Älvängen och åt middag på Mr Johanssons med Marie och vilken god buffé. Tyvärr, så äter man ju alltid lite för mycket vid sådana tillfällen och igår var inget undantag. 

Efter middagen så åkte jag och Ronja och hennes kusin till Mimershallen och kollade när SKIBK div2 mötte Åstorp/Kvidinge i kval upp till division 1. Skibk vann med 3-2 och returmöte väntas nästa helg, nere i Skåne någonstans. 


Så det här kan man säga var en helt fantastisk dag! 

Liknande inlägg

1 kommentarer

K

31 Mar 2014 19:59

Hej Angie, jag och min kompis ska åka utomlands snart. Vi har tänkt ge varandra lite uppdrag under resan, som t.ex. dansa på stan, gå fram till en okänd och prata som att vi känner varandra och hjula på ett bord. Nu undrar vi om du kanske har lite förslag eller tips på saker vi kan göra? Hade varit så snällt eftersom vi har fått hjärnsläpp. Kram!

Svar: Hejsan hoppsan!
Vart ska ni åka? Låter som en väldigt rolig ide att göra!
Ni skulle ju kunna äta speciella saker, beroende på vart ni ska. Utmana varandra att äta konstiga blandningar eller specialiteter i landet där ni är.
Ni skulle också kunna sjunga en sång mitt på stan. Gå utklädd till något speciellt, typ sjuksköterska eller Elvis.

Andra roliga saker kan ju vara blanda egna drinkar och utmana den andra att dricka.

Ja, nu kommer inte jag på så många fler förslag! :)
Ha en toppendag!
Angie

Kommentera

Publiceras ej