Nu står 2017 och bankar på dörren och det är dags för en sammanfattning av mitt 2016. Här kan du läsa de tidigare årsresuméerna från 201220132014 och 2015
 
1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Om jag tyckte att förra året innehöll mycket saker som jag aldrig gjort tidigare, så har detta året varit ännu mer spännande. Året började med ett nytt jobb som fastighetsmäklare - en spännande utmaning. Som jag sedan sa upp mig från, började sedan på ett nytt jobb som fastighetsmäklare på SkandiaMäklarna i Trollhättan. Och då med det här yrket så har jag gjort massa saker som jag aldrig gjort tidigare: skrivit förmedlingsuppdrag, förmedlat bostäder etc. Utöver yrket så har jag inte gjort så mycket andra nya saker, som jag kan komma på i alla fall. 
 
2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag avslutade 2015 med att säga att jag hade goda förutsättningar för 2016 och mitt tränande, att jag skulle gå ner i vikt etc. Och jag påbörjade LCHF i april/maj, tappade 10 kg och var otroligt duktig på att träna, körde varierande träning. Sedan kom det nya jobbet lite grann i vägen för träningen, så blev "bara" 2-3 pass/vecka. Sedan kan jag väl erkänna att jag tappat ganska mycket motivation sedan november; när mitt knä skadades så jag kan inte träna som vanligt och då tappade jag allt annat också. Men med sjukgymnastisk så ska knäet bli bättre och jag ska bli bättre på att träna, träna mer kontinuerligt. Jag kom dock upp i 79 pass i år! Jag har dock inte tränat löpning så mycket, jag hade ett mål att hela tiden öka sträckan och hastigheten, men det kom jag inte långt i. 

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej, ingen av mina vänner blev föräldrar i år. 

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, inga dödsfall. Och det är jag otroligt glad över. 

5. Vilka länder besökte du?
Inga utlandsresor i år, men har två planerade för nästa år. 
 
6. Är det något du saknat år 2016 som du vill ha år 2017?
År 2017 känns som ett bra år. Att jag kommer komma igång på riktigt som fastighetsmäklare med ett fantastiskt jobb som jag har haft i ett halvår nu. Till skillnad från skitstarten som jag fick i början av 2016. Det jag har saknat är väl att besöka Polen och Jesper, vilket jag inte har haft tid eller råd med, så det får jag försöka planera in 2017. Sedan skulle det väl också vara en utlandssemester, vilket jag har två planerade nästa år! 
 
7. Vilket datum från år 2016 kommer du alltid att minnas?
Hmm finns väl ett par datum som jag inte kommer att glömma. Den 11/1 började jag jobba som fastighetsmäklare i Kungälv, vilket kändes som en spännande upplevelse när jag skulle börja, men visade sig vara en riktig nitlott. Så den 10/4 sa jag upp mig, vilket också är ett datum jag kommer komma ihåg. 26 april var jag i SVT-huset och spelade in "Vem Vet Mest" och den 2/11 sändes det på tv. 
Den 15 juni var jag på anställningsintervju på SkandiaMäklarna i Trollhättan och den 26/6 började jag jobba OCH såg Bruce Springsteen live, vilket är otroligt minnesvärt. 19/9 hade jag min första kontraktsskrivning och 1/12 mitt första tillträde! Nu får det räcka med datum. 
 
8. Vad var din största framgång 2016?
Största framgången måste vara att jag jobbar med det som jag utbildat mig till och efter det bakslag som jag hade i början på året känns det helt fantastiskt att äntligen hittat rätt och kommit igång som fastighetsmäklare, har ett par bostäder ute till salu, har förmedlat några bostäder och trivs helt fantastisk med mina kollegor och med SkandiaMäklarna. 
 
9. Vad var ditt största misstag 2016?
2016 började med ett jättemisstag, där jag trodde jag började på ett bra jobb och det allra största misstaget är väl att jag valde att stanna kvar i 3 hela månader innan jag sa upp mig. Annars har jag nog inte gjort några direkta misstag. 

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
2016 har inte varit något direkt skadedrabbat år. Nu i slutet av året har jag skadat knäet och kör sjukgymnastisk. Sedan har jag ju haft problem med ryggen även i år.. Och jag skulle ha tagit tag i det i år, men det har jag förträngt. 

11. Bästa köpet under 2016?
Om 2015 var ett år då jag inte shoppade så mycket, så har 2016 varit ännu sämre shoppingår. Jag har inte haft så mycket pengar att spendera, så har blivit att försöka spara. Dock köpte jag Peugeoten av pappa och det måste vara det bästa köpet. 
 
12. Vad spenderade du mest pengar på?
Bensin måste jag absolut säga. Att köra till Trollhättan minst 5 dagar i veckan á 7 mil en väg blir otroligt mycket per vecka och per månad.. Så den hamnar absolut överst. Sedan har jag nog inte spenderat pengar på så mycket andra saker, speciellt eftersom jag inte hade så mycket pengar att spendera i början av året. 

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att hitta rätt arbetsplats, känna att jag hittat mig själv och mår bra med mig själv. Ingen ångest, stress eller dylikt, efter att jag bytte arbetsplats. Sedan är jag otroligt glad över att vi har bokat resa till Egypten i slutet av januari, att jag ska på bröllop nästa år och att allt känns väldigt bra. 

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2016?
2016 kommer alltid förknippas med Bruce Springsteen, eller tvärtom kanske det heter. Men att se honom var en fantastisk händelse. Så alla hans låter kommer absolut vara en påminnelse om detta år. 

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag har varit gladare i år. 

16. Vad önskar du att du gjort mer? 
Ojdå? Jag vet faktiskt inte. Tjänat mer pengar? 

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Ojdu... Mindre? Hm... Slösat pengar kanske? 

18. Hur tillbringade du julen?
Julen i år var vi hemma. Kollade på Kalle Anka, åt god mat och spelade sällskapsspel. Sedan hade jag ett julfirande till tillsammans med Jespers familj på juldagen.

19. Blev du kär i år?
Jag har varit kär hela året, i min älskade Jesper. 

20. Favoritprogram på TV?
Bästa serien i år måste vara Quantico. Sedan har jag tittat på Orange is the New Black, Walking Dead (vilket jag inte tittat så mycket på innan) och Last Man on Earth. Årets julkalender var riktigt bra också.  
 
21. Bästa boken du läste i år?
Även i år har jag läst några böcker. Dock inte alls så många som förra året.  Och bästa boken är nog "Livet efter dig" av Jojo Moyes, som berörde mig otroligt mycket! 
 
22. Något du önskade dig i födelsedagspresent? 
Jag måste ärligt erkänna att jag inte minns min födelsedag i år, och vad jag önskade mig. 

23. Något du önskade dig men inte fick?
 Som sagt var så minns jag inte vad jag önskade mig, och minns då inte heller om jag fick det eller inte. 

24. Vad gjorde du på din födelsedag 2016?
Jag minns faktiskt inte vad jag gjorde på min födelsedag. Det har jag förträngt.  

25. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Nej, jag tror faktiskt att jag försökt göra det bästa av det här året, även om det varit tufft i våras. 

26. Hur skulle du beskriva din stil år 2016?
Jag har helt och hållet ändra klädstil får jag säga, till en mer business-stil. Kavaj, kostymbyxor och lite finare blusar och tröjor istället för jeans.  

27. Vad fick dig att må bra?
Mina helt underbara vänner, utan dem hade jag inte varit någonting. Min fina pojkvän, min familj och innebandyn. Och att få jobba och tjäna pengar. 

28. Vem saknade du?
Jag saknar min mormor väldigt mycket, och även om hon varit "borta" i snart 8 år så finns hon alltid i mitt hjärta. Jag saknar även vänner som jag inte träffar så ofta, eller inte har träffat på väldigt länge.  

29. De bästa nya människorna du träffade i år?
Mina nya arbetskollegor! 
 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej