Nu är 2014 här - dags för en sammanfattning av mitt 2013. 

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag har flugit luftballong, som jag fick i födelsedagspresent av mina föräldrar och jag kan säga att det var en fantastisk upplevelse. Även om landningen var fylld med lite skräckblandad förtjusning. Förutom det, så klarade jag hela första året på mäklarekonomprogrammet utan en enda omtenta och har börjat andra året. Så har bara 1,5 år kvar tills jag är färdig. 

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Nej, jag lyckades tyvärr inte hålla mitt nyårslöfte - vilket var att gå ner 15 kg innan 1 juli. Jag var väldigt långt ifrån och det kan ha med många saker att göra. Att jag gav upp eller att jag skadade mig mer.. Men jag och Ronja har kommit in i en bra rutin att träna, så ska försöka fortsätta med det (även om det kanske inte funkar så bra med gips). 

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, Jeanette blev mamma i mars, så stort grattis till henne. 

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, och det är jag väldigt glad över!

5. Vilka länder besökte du?
Jag har besökt Polen 3 gånger (minst) och Danmark 2 gånger, samt Tyskland. 

6. Är det något du saknat år 2013 som du vill ha år 2014?
Jag vet faktiskt inte.. Det är väl mer tid med Jesper och att ta vara på den tiden vi har tillsammans. När han inte är hemma, ska jag ta vara på den tiden också genom att umgås mer med mina underbara vänner, samt en massa tid på innebandyn. Något mer som jag saknat är en bra fot och det kanske jag kan få ÄNTLIGEN nu under 2014. 

7. Vilket datum från år 2013 kommer du alltid att minnas?
Den 13 september kommer jag alltid att minnas, för då flög jag luftballong. Den 6 november kommer jag inte heller att glömma, då fick jag beskedet från ortopeden vad som hänt med min fot och att det finns ganska stor hoppfullhet att den kommer bli bra igen och att smärtan kommer försvinna!
Den 24 mars kommer jag aldrig glömma heller, säsongen 12/13:s sista match och vi slog Frölunda! Det var en riktigt härlig känsla. 

8. Vad var din största framgång 2013?
Att jag lyckades klara mig igenom hela första året på mäklarekonomprogrammet utan en enda omtenta och att jag har lyckats såpass bra som jag har på tentorna. Också att jag tränar två fantastiska lag i innebandy som man inte kan annat än att älska. Vi har haft både motgångar och medgångar i båda lagen, men mitt hjärta slår hårt för dem! 
 
9. Vad var ditt största misstag 2013?
Att jag inte tog vara mer på tiden som jag och Jesper hade tillsammans. Sen också att jag slösat bort massa tid på gnäll och bråk, istället för kärlek och omtanke. Sedan har jag gjort misstag, genom att försöka tro att min fot är bättre än vad den är och att jag skadat mig gång på gång. Sen har jag väl gjort misstag i att tro att jag har all tid i världen ibland och istället behövt stressa ihjäl mig för att hinna med saker, så det är något att tänka på inför 2014. 

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
2013 har varit ett väldigt skadeår för min del. Foten började jävlas i typ februari i år och har sedan dess inte slutat. Det har varit besök på akuten, ortopeden, vårdcentral, gjort MR och nästa år väntar operation på den och det ska bli otroligt skönt - för jag orkar inte med det här längre. Men sjuk vet jag inte, haft några släng av vinterkräksjukan, förkylningar och lite annat sådan smått och gott. 

11. Bästa köpet under 2013?
Hmm bra fråga.. Det är alltid svårt. Har fyndat väldigt mycket på Ullared i år och det är väldigt bra köp tycker jag. Jag har köpt resor till Polen och vår minisemester till Polen var också väldigt bra. Så jag kan inte ge något väldigt bra svar på den här frågan. 

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Jag har nog lagt mest pengar på studielitteratur i år igen. Sedan har jag också handlat busskort, det går några tusenlappar på ett år, sen reparera bilen var inte billigt.. Självklart försvinner mycket pengar på kaffe och mat och annan skit som jag egentligen inte använder.. 

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Oj, bra fråga. Att vara ifrån Jesper och sedan träffa honom efter alldeles för lång tid, gör mig väldigt glad. Att hänga vid innebandyplanen och se tjejerna och pojkarna kämpa, gör mig också fantastiskt glad! 

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2013?
Bra fråga.. Hmm.. Jag vet faktiskt inte - antagligen "The Fox" eftersom jag har hört den en miljon gånger eller mer. Annars kan jag inte riktigt förknippa någon låt med det här året. 

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag tror att jag har varit.. ledsnare i år.. Även om jag och Jesper har träffats en hel del, så känns det tomt. Jag är dock glad att det finns så fina vänner som tar hand om mig och får dagarna att gå och som får mig att skratta och fyller en del av hålet som bildas när Jesper är borta. Och att innebandyn finns - utan den hade jag nog gått under helt.. 

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Jag önskar att jag hade tagit vara på vissa ögonblick mer, skrev jag förra året och får nog sätta det i år igen. Att inte ta allt för givet för saker kan försvinna. Att ta vara på mina vänner och inte ta dem för givet, visa dem att jag bryr mig om dem och inte stänga inne mig själv för mycket, utan istället prata med folk. Det är alltid lättare att försöka prata om saker, istället för att stänga inne det och låta det växa inombords. 
Sedan får jag skriva att jag önskar att jag tränat mer och lagt mer tid på att försöka komma i form inför operationen, istället för att behöva lägga ännu mer tid EFTER. 

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Jag önskar jag hade bråkat mindre med Jesper. Och istället för att bråka, vara gladare och bara borsta av mig småsakerna. Jag önskar också att jag slutar misstolka saker till mer negativt än vad det egentligen är.

18. Hur tillbringade du julen?
Vi var hemma hos farmor och farfar nu i jul och övernattade där. Det var bara vi i familjen med farmor och farfar i år igen. Vi åt god mat och spelade spel till efter 2. Sen fick jag en väldig massa julklappar. 

19. Blev du kär i år?
Jag har varit kär hela året, i min älskade Jesper. 

20. Favoritprogram på TV?
Grey's Anatomy är en självklar favorit i år igen, vars avsnitt säsong 1-4 jag har sett fler gånger än vad som egentligen kan vara nyttigt eller bra för en person som behöver lägga mer tid på sina studier. Big Bang Theory, Drop Dead Diva, julkalendern i år, Vikings. Jag tror jag tittat alldeles för mycket på tv i år, fast jag egentligen borde ha pluggat. 

21. Bästa boken du läste i år?
Jag har läst en väldigt massa böcker i år och recenserar dem här i bloggen. "Men inte om det gäller din dotter" och "Sushi för nybörjare" är två av dem bästa böckerna jag har läst.  

22. Något du önskade dig i födelsedagspresent? 
Jag önskade mig en upplevelsepresent, typ luftballong eller fallskärmshoppning och fick just luftballong. Så det blev jag väldigt glad över. 

23. Något du önskade dig men inte fick?
 Jag önskade mig inte så mycket, och det jag önskade mig fick jag. Så grymt! 

24. Vad gjorde du på din födelsedag 2013?
För det första så firade jag min födelsedag typ 5 dagar i rad, plus när Jesper kom hem. Så det var lite spännande. Men just på min födelsedag, 2 juni, så fick jag sovmorgon från jobbet och väcktes med att familjen sjöng för mig och jag fick mina presenter och åt en lugn frukost. Sedan jobbade jag typ 6 timmar och efter jobbet så bjöd Sofia och Coffe på födelsedagsmiddag.  

25. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
 Mitt år hade varit betydligt mycket bättre om Jesper hade varit hemma från Polen, men det är hans stora dröm och jag stöttar honom genom det hela. Mitt år hade varit betydligt mycket bättre om jag inte hade haft så jävla ont i foten! Sedan har året varit helt okej, gjort en hel del roliga saker, även om det också haft sina tråkigheter. 

26. Hur skulle du beskriva din stil år 2013?
Jag är en jeansmänniska. Och det är något som antagligen aldrig kommer ändras. Annars är väl min stil lite avslappnad, allätare kring musik, film och även klädstilar, så kan inte säga att jag har någon "titel" på min stil. 

27. Vad fick dig att må bra?
Mina helt underbara vänner, utan dem hade jag inte varit någonting. Min fina pojkvän, min familj och innebandyn. Sedan har det varit bra att ha 2 jobb och plugga, för det får tiden att springa iväg. 

28. Vem saknade du?
Min mormor saknar jag alltid. Sedan saknar jag Jesper under dem perioderna han är i Polen. Vänner som jag bråkat med och som jag inte träffat på länge saknar jag ibland också. 

29. De bästa nya människorna du träffade i år?
Där måste jag säga Marie, en sådan fantastisk människa som jag önskar att jag hade lärt känna betydligt tidigare. Hon är helt underbar och får mig att må bra! 

Liknande inlägg

1 kommentarer

Marie

31 Dec 2013 19:54

Du är också helt fantastisk ❤️ Glad att du steg in i mitt liv.. Får vi tacka Ronjisen för!

Svar: Tack fina gumman! ❤️ Ja Ronja får ett stort tack!
Angie

Kommentera

Publiceras ej