Nu är 2015 här - dags för en sammanfattning av mitt 2014. 
Här kan ni hitta tidigare årsresuméer för 2012 och 2013 (klicka på årtalet). 

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag påbörjade min praktik som fastighetsmäklare nu i höstas, det har jag inte gjort innan. Vilket var en ny och väldigt spännande upplevelse och jag längtar tills jag själv är färdig mäklare. 

2. Höll du några av dina nyårslöften?

Jag hade väl egentligen inga nyårslöften till i år, men ett mål är ju att komma ner i vikt och träna oftare och förhoppningsvis se ett resultat. Det här året har dock varit lite svajigt, framförallt med träningen. Vilket till stor del har med operationen i februari. 

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej, ingen av mina vänner blev föräldrar i år. 

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, och det är jag väldigt glad över!

5. Vilka länder besökte du?
Jag har besökt Åland och Turkiet i år. Blev ingen resa till Polen alls i år. 

6. Är det något du saknat år 2014 som du vill ha år 2015?
Jag ska försöka resa till Polen i alla fall en gång under 2015, för att hälsa på Jesper. Sedan har jag saknat möjligheten till att kunna koppla av och stressa ner, vilket jag måste jobba mer på under 2015, så det är mål som jag ska försöka jobba med.  

7. Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas?
7 februari kommer jag alltid minnas, det var dagen då min fot opererades och efter detta (även om det tagit en hel del tid och mycket sjukgymnastik) så har foten blivit bättre och bättre, och nu skulle jag säga att den är helt bra. 
Jag kommer också minnas 21-22 juli, när jag och Jesper var på Åland samt 3-10 september, när vi var i Turkiet, och allra mest 5 september, när vi var på utflykt till Alanya Castle. 

8. Vad var din största framgång 2014?
Största framgången måste jag säga är att jag har kommit så långt med min fot och att jag är nästintill tillbaka till samma förmåga som jag hade innan jag skadade mig. Nu det bara att fortsätta träna och komma i form. Förra året skrev jag att jag tränar två fantastiska lag i innebandy också är en av de största framgångarna och man kan inte annat än att älska dem och det gäller fortfarande. Det är något av det bästa jag vet, innebandyn! 
 
9. Vad var ditt största misstag 2014?
2014 har varit ett år fullt av misstag, speciellt på det personliga planet och framförallt när det kommer till att jobba med mig själv och tänka på mig själv. Jag har så många gånger skrivit att jag stressat alldeles för mycket, och jag vet själv om att jag tror att jag har all tid i världen och att jag kan göra allt på en och samma gång, men det kan jag inte. Så istället för att lyssna på mig själv, så har jag kört slut på mig själv så mycket att jag i höstas verkligen kraschade totalt. Det går långsamt framåt, men det händer också att det blir jättekliv bakåt istället. Så jag måste börja tänka på detta, och låta det ta sin tid.  

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
2014 har inte varit ett fullt lika skadedrabbat år som 2013. Jag opererade mig i februari och gick med gips/air cast fram till april och under tiden med air cast lyckades jag skada mig, genom att bli trampad på. Sedan drog jag mitt knä ur led nu i höstas och min rygg har varit ganska paj under nästintill hela året, men det är saker som är på väg till det bättre nu. Sjuk vet jag faktiskt inte, känns som det har varit en hel del magsjuka.. Men annars så kan jag inte komma på. 

11. Bästa köpet under 2014?
Ojdå, det är en väldigt bra fråga. Resan till Turket måste jag nog säga, för den var verkligen välbehövlig där i höstas. Annars är kalendern också en bra sak, jag skulle aldrig klara mig utan min kalender, för där står precis allt. Har också köpt en hel del småsaker, som är väldigt bra att ha. Så det beror på hur man ser på det hela. 

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Pengar har gått till ganska mycket saker nu i år. Det har varit resor, tatuering, studielitteratur, busskort.. Så självklart försvinner det mycket pengar.  

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Det måste vara stöttningen jag fått sen jag berättat om hur jag mår och känslan av att folk faktiskt vill hjälpa till och visar förstående. Jag trodde... eller hade kanske väntat mig lite mer... oförståelse. Att foten och operationen blev så lyckad, gjorde mig också riktigt glad! 

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2014?
Låten som bäst beskriver det här året är "My own worst enemy", annars tror jag inte någon annan låt kommer påminna mig om 2014. Musiken har dock varit en del av processen att försöka komma vidare och hitta tillbaka till mig själv. 

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag har varit ledsnare i år, även om jag har försökt visa mig gladare än vad jag varit.

16. Vad önskar du att du gjort mer? 
Tagit vara på de små ögonblicken och försökt koppla av mer. Vara ute i god tid, istället för sista dagen är något att jobba på också. Jag vill också skriva pluggat mer, eftesom omtentorna har avlöst varandra, men det känns fel att skriva det, för jag tror inte det hade hjälpt om jag hade pluggat mer. Dock vet jag inte! Tror dock inte det är problemet, utan det har varit så mycket annat runt omkring. 

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Jag önskar jag stressat mindre! Det är absolut en sak! Sedan önskar jag att jag hade varit mindre grinig och på dåligt humör.. Att jag retar upp mig för minsta småsak och är som en grinig kärring mestadels av tiden. Tycker synd om Jesper och mina vänner, samt min familj. 

18. Hur tillbringade du julen?
Julen i år var vi hemma hos oss, och farmor och farfar var med också. Jag fick en hel del fina juklappar, vi åt god mat och spelade kort tills kring 2.30. Så en riktigt mysig julafton, där vi faktiskt fick lite snö också. 

19. Blev du kär i år?
Jag har varit kär hela året, i min älskade Jesper. 

20. Favoritprogram på TV?
Grey's Anatomy är en självklar favoriten, det är bästa programmet på tv. Annars har jag följt Vikings i år, men inga andra direkt serier eller så. Började titta på Den fjärde mannen igår, som faktiskt var bra, så den ska jag fortsätta kolla på (de två avsnitt som är kvar). Men annars vet jag inte om jag tittat på några andra serier i år, det har liksom inte funnits tid. 

21. Bästa boken du läste i år?
Jag har läst en del böcker i år, kanske inte så många som jag hade önskat. Men den bästa boken måste jag säga var Santa Psyko av Johan Theorin. Jag hade velat säga Camilla Läckbergs Lejontämjaren, men har inte läst ut den ännu, så den räknas inte hit. 
 
22. Något du önskade dig i födelsedagspresent? 
Jag önskade mig en resa till Åland, nu när jag fyllde 21 och faktiskt fick åka dit, och det fick jag också. 

23. Något du önskade dig men inte fick?
 Jag önskade mig inte så mycket, och det jag önskade mig fick jag.

24. Vad gjorde du på din födelsedag 2014?
Min födelsedag bestod av plugg, plugg, plugg, plugg! Jag hade tenta dagen efter, så egentligen gjordes det inte mycket alls. Jag väcktes med sång på morgonen. Firandet av min födelsedag däremot var utspritt på flera dagar, med olika människor. 

25. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Det finns mycket saker som hade kunnat göra detta året betydligt mycket bättre och det mesta har jag nog radat upp sedan tidigare, om avslappning, kunna koppla av. Det har varit lite av ett bergochdalbaneår - foten och operationen som lyckades och alla vänner, allt stöttande. Men också det mörka och trista, stressen, pressen, orklösheten.  

26. Hur skulle du beskriva din stil år 2014?
Jag är fortfarande ganska mycket av en jeansmänniska, med rätt avslappnad stil. Dock börjar jag mer och mer gå över till lite mer businesskläder, i alla fall när jag ska någonstans - skola, praktik osv. En kavaj införskaffades och fler ska det bli. Så håller på att ändra stilen lite grann.  

27. Vad fick dig att må bra?
Mina helt underbara vänner, utan dem hade jag inte varit någonting. Min fina pojkvän, min familj och innebandyn. All stöttning. Musik. 

28. Vem saknade du?
Jag saknar min mormor väldigt mycket, och även om hon varit "borta" i snart 6 år så finns hon alltid i mitt hjärta. Jag saknar Jesper när han är i Polen, speciellt nu höstas när han var där över 3 månader, utan att vi träffades. Sedan saknar jag vänner som jag inte träffar lika mycket, vilket beror mycket på mig själv.. 

29. De bästa nya människorna du träffade i år?
Jag har inte träffat så mycket nya människor i år, förutom på praktiken och jag måste säga att de är fantastiska! Men annars har jag min umgåskrets och den har väl inte förändrats så mycket, förutom att det är några jag inte träffar lika mycket längre. 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej