Nu är 2013 här - dags för en sammanfattning av mitt 2012!

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja, jag tog studenten i somras. Jag började även på mäklarekonomprogrammet på högskolan i Trollhättan. Det har varit ett väldigt händelserikt, både roliga och tråkiga saker har hänt och många saker kommer jag ta med som en "läxa" till nästa år och andra saker har redan glömts bort. 


2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag kan faktiskt inte komma ihåg att jag har haft några nyårslöften för i år. Så antagligen höll jag dem inte, eftersom jag inte kommer ihåg dem. Överleva gymnasiet med bra betyg och komma in på högskolan var mål jag hade och det gjorde jag ju.  

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej, inga vänner blev föräldrar, men en vän ska bli förälder i mars, så stort grattis till henne!

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, och det är jag väldigt glad över!

5. Vilka länder besökte du?
Jag har besökt Egypten i januari, sen har det blivit 2 turer till Polen och fler kommer det att bli nu de närmsta 6 åren, eftersom Jesper bor där. 

6. Är det något du saknat år 2012 som du vill ha år 2013?
Hmm, en väldigt bra fråga. Jag tror faktiskt inte det, eftersom 2012 har varit ett väldigt bra år. Jag har fått vara utomlands med Jesper, jag har fått uppleva så mycket roliga saker och fått umgås med mina fina vänner. Det enda som jag saknat och som kommer nästa år är väl att fylla 20. Annars så är det helt blankt. Kanske ta vara mer på tiden, unna mig saker, träffa vännerna mer och inte ta saker förgivet, för de kan försvinna i ett nafs. 

7. Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
Jag kommer absolut att minnas 22-29 januari (Egypten-resan) och däri då minnas 23 februari, vilket är datumet då Jesper och jag förlovade oss. Sedan den 5 juni, då jag tog studenten. Sedan är 2012 ett år att minnas, eftersom jag började en ny "period", ett nytt... vad heter det?... moment av mitt liv (inte det ordet jag söker, men kommer verkligen inte på det, så det får duga.) 

8. Vad var din största framgång 2012?
Att jag lyckades gå ur gymnasiet med bra betyg och komma in på den högskola jag hade som första val. Att jag alltigenom året har varit en lyckligare person än många tidigare år, trots vänner som lämnat mig och annat. Men jag måste säga att min prestation i skolan är min största framgång. 
 
9. Vad var ditt största misstag 2012?
Jag tror nog att största misstaget var att inte lägga mer tid på att tänka efter vad jag verkligen ville göra efter gymnasiet. Jag är nöjd med att jag kom in på mäklarekonomprogrammet och just nu känns det som något jag vill göra en del av mitt liv, men det var ändå ett impulsbeslut, som de flesta av mina andra viktiga beslut i livet och det känns ändå inte helt pålitligt att göra det. Utan det känns då bättre att försöka tänka efter vad man verkligen vill. Som tur var nu, så är jag ju nöjd och glad med min utbildning! 

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
2012 har varit ett relativt skadefritt år och rätt så sjukfritt också, har haft halsfluss och några feberdagar, men inga stukningar eller andra stora skador. Har opererat bort mina halsmandlar nyligen, men det är väl ingen riktig sjukdom eller skada. Så har varit ett rätt bra år gällande att vara frisk. 

11. Bästa köpet under 2012?
Det var en svår fråga tycker jag.. Många köp av dem jag gjort har varit bra, sedan finns det ju såklart de onödiga köpen också. Men studentklänningen till exempel var ett bra köp, min studielitteratur också. Jespers födelsedagspresent, för att han blev så glad över den. Resan till Polen, för att jag skulle kunna åka ner och hälsa på honom. Så det finns inget bästa köp, men många bra och kanske lika många dåliga.  

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Jag spenderade nog mest perngar på studielitteratur och saker inför studenten/balen. Sedan har mycket pengar lagts på mat och annat onödigt. 

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
I år har mycket saker gjort mig riktigt glad. Resorna, upplevelserna, glädjen av att vara fri från gymnasiet, glädjen att hoppa på en ny utbildning, att ha något att göra på dagarna. Glädjen i att Jesper kom in på läkarlinjen och får göra det han vill. Glädjen i att få träffa honom igen efter 5 veckor ifrån varandra.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2012?
Bra fråga. Sabatons låtar från Carolus Rex antagligen, eftersom jag och Sofia var och såg dem live, samt att vi såg dem på Metaltown. Annars tror jag inte någon annan låt kommer göra sig utstickande för mig år 2012. 

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Over all så har jag nog varit gladare i år än tidigare år. Just för att det har funnits mer anledningar till att vara glad, sen är det klart jag har gråtit. Mest grät jag nog den 25 september i år och kanske även 26, för det var då vi åkte ifrån Polen och lämnade Jesper där. Det var då det tog 5 veckor för oss innan vi fick träffas igen. Men jag vill ändå säga, trots detta, att mitt 2012 har varit ett väldigt fint år, med många glada minnen, så jag kommer minnas detta som ett glatt år. 

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Jag önskar att jag hade tagit vara på vissa ögonblick mer. Njutit av dem lite längre! Jag skulle både vilja och inte vilja skriva "pluggat mer", men nej, det ska jag inte skriva - för hela hösten har varit ett långt jävla pluggande och jag klarade första tentan och styr mot andra tentan. Jag önskar att jag hade gett folk mer uppskattning och mer komplimanger, för folk förtjänar att höra att dem är fina och bra. Så det är något jag ska försöka ta med mig till 2013. Mer komplimanger!  

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Jag önskar jag hade bråkat mindre med Jesper och varit mindre gnällig, gråtig och allmänt fjantig. Sen önskar jag att jag ätit mindre sötsaker. Sötsaker är ett hemskt gift! Det är nog dem två stora huvudmomenten gällande vad jag önskar jag gjort mindre, som jag också ska försöka ta med in i 2013. 

18. Hur tillbringade du julen?
Jag tillbringade julen hemma tillsammans med farmor och farfar, samt familjen. 

19. Blev du kär i år?
Alltså, jag vet inte om jag ska svara ja eller nej på den här frågan. Jag säger som så här, jag har varit kär hela året, men jag blev det inte i år, utan förra året. Sen är det ju klart, jag har ju en svag crush på vår lilla finisgrisikatt Zorro som vi fick i våras och känslorna för honom väcktes ju i år. Så har varit kär hela 2012, men även innan dess.  

20. Favoritprogram på TV?
Grey's Anatomy är en självklar favorit, vars avsnitt säsong 1-4 jag har sett fler gånger än vad som egentligen kan vara nyttigt eller bra för en person som behöver lägga mer tid på sina studier. Sedan har jag fallit för Big Bang Theory. Annars är jag pretty much en allätare när det kommer till tv-program och tycker det är väldigt mysigt att zappa runt bland kanalerna och kolla på lite program.

21. Bästa boken du läste i år?
Oj, jag har inte läst så mycket böcker i år - tyvärr. Jag som älskar att läsa böcker. Mest har varit studielitteratur och böcker som dem tvingat en läsa i svenska och engelska på gymnasiet. Men just nu håller jag faktiskt på att läsa en bok som jag tycker om, det tar dock sin lilla tid. Den heter 'Det mörka tornet IV' av Stephen King (det är fjärde boken i en serie av sju böcker) och ja, dem är intressanta och fantasifulla och jag önskade jag hade mer tid så jag kunde få se hur dem slutade någon gång. 

22. Något du önskade dig i födelsedagspresent? 
Jag önskade mig glas - då helst vinglas, för jag tycker det är fint att ha hemma när man flyttar hemifrån och så tänkte jag väl önska mig uppsättningar av tallrikar längre fram och annat behövligt, till den dag man flyttar hemifrån. Jag fick många olika sorters vinglas, vissa i uppsättningar om 6 stycken, andra 2 och några 4. Så har lite olika sorters vinglas och annat trevligt nu.  

23. Något du önskade dig men inte fick?
 Jag fick en båtresa till Åland av mina föräldrar som jag blev väldigt glad över, men det visade sig att man behövde vara över 21 år eller åka i målsmans sällskap för att få göra dem, förutom vissa dagar och då fanns det inga bussanslutningar från Göteborg, så istället fick det bli en hotellvistelse i Lysekil. 

24. Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Först väcktes jag vid halv 6 på morgonen, för att vi skulle upp på veteranmarknad i Nossebro. Så då sjöngs det för mig, jag fick lite presenter och så var vi där under dagen. Efter det så var det firande för mig hos Christian med Ida, Sofia, Jesper och Christian, som började med Tai Lee-buffé och sen hembakad tårta hos Christian där jag också fick massa fina presenter, så sjöng vi singstar och kollade på film. En väldigt mysig födelsedag! 

25. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
 Klart det alltid finns saker som kan förbättras, som jag skrev tidigare så hade jag önskar jag att jag och Jesper hade haft mindre bråk, men vi tar oss igenom dem och kanske kommer vi ut på andra sidan som starkare människor. Sen hade mitt år säkerligen varit bättre om Jesper hade varit hemma och inte i Polen, men det är en väldigt självisk tanke, så tänker lämna den. För jag är väldigt glad över att han gör det han vill. 

26. Hur skulle du beskriva din stil år 2012?
Jag är en jeansmänniska. Och det är något som antagligen aldrig kommer ändras. Annars är väl min stil lite avslappnad, allätare kring musik, film och även klädstilar, så kan inte säga att jag har någon "titel" på min stil. 

27. Vad fick dig att må bra?
Mina underbara vänner och min pojkvän, min familj, resorna, att komma ifrån gymnasiet och börja högskolan. Så det är rätt mycket saker som fått mig att må bra i år. 

28. Vem saknade du?
Min mormor saknar jag alltid. Sen saknar jag Jesper för tillfället, när vi får träffas så kort. Sedan saknar jag vänner som jag inte träffar så mycket längre. 

29. De bästa nya människorna du träffade i år?
Det måste vara mina nya klasskamrater på mäklarlinjen, så snälla och rara vänner. Snälla och genuina. Jag kommer absolut att trivas de här 3 åren.

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej