Nu står 2016 och bankar på dörren och det är dags för en sammanfattning av mitt 2015. Här kan du läsa de tidigare årsresuméerna från 2012, 2013 och 2014
 
1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
I år har det hänt en väldig massa saker. Jag (och Sanna) har skrivit ett examensarbete i nationalekonomi, lev godkända på det. Sedan avslutade jag både min praktik (i somras) och utbildningen (i höstas) - så nu har jag en fil. kand i nationalekonomi. Jag har också ansökt om registering som fastighetsmäklare och fått den beviljad, så nu är jag registerad fastighetsmäklare. Jag har dock inte börjat jobba ännu, men jag har ett jobb som börjar 11/1-2015. 

2. Höll du några av dina nyårslöften?

Jag kan väl inte säga att jag har haft några nyårslöften direkt. Utan ett stående mål är att träna mer och gå ner i vikt. Än så länge har jag gått ner lite drygt 4 kg och tränat mer än dubbelt så mycket (på STC) som tidigare år. Jag har även kommit igång med innebandy, klarat springa längre än vad jag gjort tidigare och känner att jag har goda förutsättningar för 2016. 

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej, ingen av mina vänner blev föräldrar i år. 

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, och det är jag väldigt glad över!

5. Vilka länder besökte du?
I år har jag besökt Danmark (Fredrikshamn/The Reef) och Polen (Gdansk) 2 gånger. 

6. Är det något du saknat år 2015 som du vill ha år 2016?
År 2016 känns som det kommer bli ett bra år, och det jag egentligen har saknat är väl ett heltidsjobb. Jag har ju jobbat runt, på de olika jobben jag har. Men år 2016 börjar jag jobba med det jag vill. Annars har jag inte saknat så mycket. Jag har varit i Polen i år och besökt Jesper, jag har fullföljt min utbildning. Det skulle kanske vara en utlandssemester (som jag inte vet om jag kommer hinna med, men man kan ju drömma). 

7. Vilket datum från år 2015 kommer du alltid att minnas?
Oj, det är en väldigt bra fråga. Resorna jag gjorde till Polen (dels slutet av september och dels början av december, med Sofia och Coffe) är minnesvärda. 
Ett datum jag inte kommer glömma heller är 4/11, då jag klarade fastighetsrätten och var klar med min utbildning. Samt 11/12, då jag fick min registering. 

8. Vad var din största framgång 2015?
Största framgången måste vara att fullföljt utbildningen, klarat av de mål jag satt upp för året och nu har en anställning som snart sätts igång. 
Annars har några stora framgångar varit att jag har lyckats träna upp min fot såpass att det inte finns några problem i att göra det jag älskar, spela innebandy samt stå i mål i innebandy. Så det är jag också helt och hållet väldigt nöjd med. 
 
9. Vad var ditt största misstag 2015?
2014 var ett år fullt av misstag, speciellt på det personliga planet, som jag har fått jobba ikapp nu 2015. Speciellt att jag misslyckades med fastighetsrätten. Men jag kan inte komma på att jag har gjort några direkta misstag under 2015. Får fundera vidare på detta, men just nu när jag sitter här kan jag inte komma på det. 

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
2015 har varit ett väldigt lugnt år på skadefronten. Jag har fortfarande lite problem med rygg och höft, vilket jag tror beror på att jag gått snett så länge. Så ibland börjar det värka där och jag har sagt under hela 2015 att jag ska ta tag i det där, uppsöka en naprapat eller kiropraktor eller i alla fall massage, men det är väldigt lätt att säga sådana saker och svårare att få tummen ur och verkligen göra det. Så det är något att ta tag i under 2016, om inte värken mirakulöst försvinner. 

11. Bästa köpet under 2015?
Hmm... 2015 har varit ett väldigt litet shoppingår. Jag köpte dock en väldigt snygg väska i Rättvik samt sköna skor under våren. Men inget besök på Ullared, i Polen köpte jag bara julklappar och annars har det varit mycket att spara pengar under 2015. 

12. Vad spenderade du mest pengar på?
I år vet jag inte riktigt vart pengarna har tagit vägen. Känns som det försvunnit massa pengar ut, men är inte helt säker på vad. Busskort är ju givet, två Polen-resor, bensin, räkningar. Presenter: julklappar, födelsedagspresenter etc. 

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att det här har varit ett väldigt positivt år. Jag har verkligen fått möjlighet att jobba med mig själv och må bättre. Men något som gjorde mig riktigt glad är att jag klarade av utbildningen, fick min examen och fick fastighetsmäklarregistreringen. Så väldigt positivt år. 

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2015?
Hmm.. 2015 och musik? "Love me like you do" har jag lyssnat väldigt mycket på och jag har även "hittat" George Ezra i år - som jag lyssnat väldigt mycket på. 

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag har varit gladare i år. 

16. Vad önskar du att du gjort mer? 
Hmm... Vad skulle jag ha gjort mer? Jobbat mer kanske under tiden jag varit ledig nu mellan utbildningens slut och idag. Jag har varit lite lat det senaste... Kanske tränat lite mer, även om jag tränat mer och bättre i år. Sovit mer kanske... Har haft lite sömnsvårigheter genom året, men det har nästan blivit lite av en "vana". 

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Ojdu... Mindre? Stressat mindre under examensarbetet kanske. För det var så jäkla svårt och jobbigt, men så fort det tog slut så släppte det mesta. 

18. Hur tillbringade du julen?
Julen i år var vi hemma hos farmor och farfar. Kollade på Kalle Anka, åt god mat och spelade sällskapsspel. Sedan hade jag ett julfirande till tillsammans med Jespers familj. 

19. Blev du kär i år?
Jag har varit kär hela året, i min älskade Jesper. 

20. Favoritprogram på TV?
Favoritprogrammen i år har varierat. Har dock slutat kolla på Greys Anatomy, för tröttande lite, kommer alltid älska de tidigare avsnitten, men har vågat vägra den nya säsongen. Dock har jag kollat på både Mad Men, Gossip Girl, Saving Hope, Bron och Orange is the New Black (där de två sista nog får räknas som favoriter). 

21. Bästa boken du läste i år?
Även i år har jag läst en hel del böcker. Och bästa boken är nog "Det som inte dödar oss" av David Lagercrantz eller Crossfire-serien av Sylvia Day. Just nu väntar jag spänt på att den sista boken ska komma i april! 
 
22. Något du önskade dig i födelsedagspresent? 
Jag önskade mig Fredrik Eklunds "SÄLJ - Konsten att sälja vad som helst till vem som helst" och den fick jag. 

23. Något du önskade dig men inte fick?
 Jag önskade mig inte så mycket, och det jag önskade mig fick jag.

24. Vad gjorde du på din födelsedag 2015?
Jag minns faktiskt inte vad jag gjorde på min födelsedag. Det har jag förträngt.  

25. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Nej, jag tror faktiskt att jag försökt göra det bästa av det här året, även om det varit tufft i våras. 

26. Hur skulle du beskriva din stil år 2015?
Jag är fortfarande ganska mycket av en jeansmänniska, med rätt avslappnad stil. Dock börjar jag mer och mer gå över till lite mer businesskläder. Nästa år är det klädkod på jobbet och då ändrar jag verkligen stil helt och hållet. 

27. Vad fick dig att må bra?
Mina helt underbara vänner, utan dem hade jag inte varit någonting. Min fina pojkvän, min familj och innebandyn.
Sedan måste jag ju säga att jag mådde väldigt bra när jag klarade tentor, godkänt examensarbete etc. 

28. Vem saknade du?
Jag saknar min mormor väldigt mycket, och även om hon varit "borta" i snart 7 år så finns hon alltid i mitt hjärta. Jag saknar även vänner som jag inte träffar så ofta, eller inte har träffat på väldigt länge.  

29. De bästa nya människorna du träffade i år?
Jag har inte träffat så mycket nya människor i år...

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej