I ett omklädningsrum på en idrottsplats i Tumba utanför Stockholm hittas en man brutalt mördad. Sedan återfinns hans fru och dotter lika besinningslöst ihjälhuggna i familjens radhus. Avsikten tycks ha varit att utplåna hela familjen. 

Men sonen överlever, svårt skadad, och när kriminalkommissarie Joona Linna förstår att det finns ännu en familjemedlem kvar i livet, en syster, inser han vikten av att hitta henne innan mördaren gör det.

Sonen svävar in och ut ur medvetslöshet, och för att kunna skynda på förhörsprocessen tar Joona Linna kontakt med läkaren Erik Maria Bark och övertalar honom att hypnotisera pojken för att få en bild av händelseförloppet

 


 

Hypnotisören har jag läst tidigare och den var precis lika bra som jag mindes den. Kepler skriver otroligt bra och bygger upp spänningen, även fast jag har läst den tidigare så är den en riktig bladvändare. 
 
Jag längtar redan efter nästa bok, så jag är glad att jag köpte alla samtidigt. 
 
Hypnotisören får av mig 4 av 5 stjärnor
 
 

Liknande inlägg

1 kommentarer

Heléna

30 Dec 2016 18:41

Jag har fyra böcker här i hyllan och såg att en ny fanns på bäst sålda böcker hyllan på stan i veckan. Har inte läst någon av dem än, men ska göra det vartefter. Jag såg dock Hypnotisören när den gick på bio - riktigt läskig! Jag önskar dig ett riktigt fint 2017! Gott Nytt År <3

Svar: Ja, jag minns också att jag har sett filmen "Hypnotisören" någon gång. Och vissa minnen av filmen dök upp när jag läste boken. Det tycker jag verkligen att du ska göra, jag har hört att "Stalker" (bok 4 eller 5) ska vara den bästa. Jag började ju läsa den, men kände att det var något som inte stämde, så märkte då att det kommit ett par böcker emellan den och Hypnotisören :-D
Tack detsamma till dig, gott nytt år till dig ! <3
Angie

Kommentera

Publiceras ej