Igår, när jag staplade in böckerna jag köpt/fått i rätt ordning (böcker kan inte stå annat än i alfabetisk ordning) så tänkte jag att det är lika bra att jag går igenom vad jag läst och inte läst och gör en lista på de böcker jag inte läst och har något att välja ifrån. 

Jag kom då fram till att jag har 147 olästa böcker i min bokhylla och då räknar jag bara själva boken - sedan har jag böcker som innehållet fyra böcker i en bok osv. Men ja, 147 st och jag gjorde en uppskattning att det är lite drygt hälften av de böcker jag har. Så nu vet jag vad jag har framför mig - efter jag har läst ut de lånade böckerna. 



Dock börjar det bli lite trångt i min bokhylla, så får se vad det blir att göra åt det. I mitt framtida hem ska det finnas stora bokhyllor i alla fall, med plats för massa böcker! 

Efter allt rensande igår så testade jag på att göra LCHF-pannkakor med mandelmjöl, vilket var riktigt gott - med grädde och bär. 





Liknande inlägg

2 kommentarer

FrökenTV, bloggen om tv och film

23 Jun 2016 12:09

mumsigt

Heléna

23 Jun 2016 15:28

Ja då har du lite att läsa nu då :D Jag har också mina böcker i bokstavsordning för jag skulle aldrig hitta det jag ska ha annars. Har 4 fulla Billybokhyllor här hemma med bara skönlitteratur och sedan en bokhylla till för facklitteratur - många böcker är det... Jag har dock inte läst alla utan jag ligger nog i din nivå med olästa böcker som jag inte har hunnit med än. Kul att det gick bra med pannkakorna också :D Kram <3

Kommentera

Publiceras ej