Det har gått arton månader sedan Will Traynor valde att avsluta sitt liv på Dignitaskliniken. 
Lou Clark blev ensam kvar, och nu tampas hon med skuldkänslor över att hon inte lyckades förmå Will att fortsätta leva, samtidigt som hon själv ställa inför en hel rad nya utmaningar. 
Hon lovade Will att våga mer och leva sitt liv fullt ut. Men om man upplevt en kärlek som lämnat en med outsäglig saknas och sorg - hur ska man då våga bli kär igen. 


Det tog mig ganska lång tid att skriva klart den här recensionen, även om boken bara tog ett par dagar att läsa. Det här är då uppföljaren på Livet efter dig och man får följa Lous sätt att försöka hantera saknaden efter Will och hur man går vidare och inte slutar leva. 
 
Jag tycker den här boken är fantastisk, lika bra som första boken. Jag skulle inte gå så långt som att säga att den är bättre, men den är riktigt bra. Det är både sorgebearbetning och skuldkänslor som Lou bär med sig och som man som läsare verkligen upplever själv. Men det är också en gnutta hopp i boken, eller inte bara en gnutta utan hopp på att när allt känns som mörkast och hemskast, så finns det kanske ett ljus på andra sidan och också en förståelse att livet inte är slut bara för att  någon dör, även om det kanske känns så. 
 
Arvet efter dig får 5 av 5 stjärnor! 

Liknande inlägg

1 kommentarer

Heléna

19 Jun 2016 23:57

Tror bestämt att jag kommer ge mig i kast med båda böckerna vartefter! Är i en lässvacka just nu, men kommer snart igen :D God natt och sov så gott! Kram <3

Kommentera

Publiceras ej